سلام.آیا انگشتر زمرد فقر را از ما دور میکند .یا تسبیح کهربا باعث آرامش اعصاب می گردد.آیا یاقوت باعث قطع خونریزی میشود . ماه تولد شما چیست اگر سنگ آن ماه را بخرید خوش شانسی می آورد.این سوالات از بنده بسیار شده.و البته سوال کنندگان  از قبل جواب را میدانند فقط میخواهند مطمئن شده.تا فعلا انگشتر را حتما بخرند.جواب البته ساده است این به روحیات و باور هر فرد بر می گردد .مانند انواع فال و نظایر آن که موافقان و مخالفان خود را دارد. هر چند مطرح میشود که در متون قدیمی توصیه به کار بردن برخی سنگهای خاص شده.بیشتر این موارد مانند خوش شانسی .رفع بلا و ماه تولد از فرهگ چین وارد شده مانند فال هر ماه تولد یا  سنگ هر ماه یا سال تولد .و محیط مناسبی جهت تبلیغ بسیاری برای فروش بیشتر اجناس خود را فراهم کرده است.دو نکته مهم در این بین وجود دارد  اول آنکه در متون قدیمی اگر به سنگی جهت مصرف خاصی اشاره شده مثلا عقیق شرف شمس یا  عقیق یمنی منظور نظر آن بزرگواران در گذشته سنگ اصل  آن بوده است نه عقیق زرد رنگ وارداتی  رنگ شده از هند و چین و نظایر آن امروزه  وجود دارد.دوم آنکه اگر مثلا زمرد خاصیت دور کردن فقر را داشت در کشورهای مانند کلمبیا یا هند و برزیل که دارای بزرگترین معادن زمرد هستند  در اطراف آن معادن هیچ فقیری یافت نمی شد حال آنکه در مناطق مذکور در ردیف فقیرترین نقاط جهان هستند.و از همه مهمتر اگر چنین خواص جالبی مانند خوش شانسی.رفع بلا. یا زیاد شدن رزق و روزی و آرامش اعصاب در برخی از این سنگها وجود داشت.فروشندگان محترم اینگونه انگشتر ها  حتما جهت استفاده از این همه مزایای جالب از هر دو دست خود شامل ده انگشت استفاده می کردند و حداقل ده مدل انگشتر با سنگهای مختلف در دست می کردند تا تمام این خواص را یک جا متصل به خود کنند.و دیگر چیزی به ما نمی رسید. هرچند این عقیده در مورد خواص سنگ محترم و در برخی موارد دلایل داشته است.این امر خیلی به بازار گرمی امروزه برای جلب مشتری و فروش سنگهای وارداتی ندارد.

2 پاسخ به خواص سنگ و ماه تولد
  1. مدير محترم سايت جم زوم، جناب آقاى رضا طالبى ، سلام عليكم
    شما به مطالب بسيار جالب و كاملا منطقى اشاره فرموديد. وليكن موضوعى كه باعث اعتقاد افراد عام و خاص جامعه به خواص سنگ هاى مختلف واقعى (أصل) مثل عقيق، زمرد، ياقوت و فيروزه مى گردد احاديث معتبرى است كه از ائمه اطهار در كتاب هاى مختلف سنگ شناسى عنوان شده است.
    لطفا در اين خصوص نيز توضيحات تخصصى خود را براى استفاده بنده و دوستان بيان فرماييد.
    با تشكر فراوان

    • جناب ذاکری جواب این سوال در متن ذکر شده است. تنها میتوان به سنگ که رنگ طبیعی داشته باشد .در مورد خواص آن استناد کرد. مثلا عقیق زرد طبیعی. ولی اگر عقیق رنگ شده باشد دیگر مورد ی برای آن سنگ وجود ندارد. زیرا با یک سنگ غیر طبیعی مواجه هستیم. که البته خواصی هم ندارد.


[بالا]

یک پاسخ ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *